Thursday, May 24, 2007

Tårar, sorg och döden

Har precis kommit hem från en fablös kväll i goda vänners lag. Först en vårkonsert, sen middag på en resto som inte finns, och avslut i en fantastisk våning i Marais hos en advokat som jobbar för att förbättra världen.
Nu efter en taxiresa då jag grät hela tiden sitter jag här.
Vart ska jag?
vad vill jag?
Jag har åkt taxi genom hela vackra Paris i kväll, det var bara taxibilar och torskar ute, varje Rue, boulevard, och avenue har jag promenerat på, alla väggar har minnen.
Man åker förbi i en rasande fart, men hinner ändå se de portar man har varit på fest i, och ver vilka de stängda restaurangerna är och hur maten smakar där.
Om en knapp månad ska jag åka, hur ska det gå för mig?
Kan någon svara mig på det?
Gud?

2 comments:

Anonymous said...

Ullton, att fälla nâgra târar när man ska skiljas frân en kär vän är bara bra. Men det är ju inte en skilsmässa fôr evigt, sâ du behöver ju inte oroa dig för hur det ska bli sen, njut av stunden istället!!
Dessutom är du ju alltid välkommen tillbaka till Paris (och till oss). Det är fakiskt nästan lika trevligt att komma pâ besôk till Paris ibland som att bo här, och hos din Parisfamilj finns ju bâde bäddsoffa och extra-madrass som du vet. Kram

Anonymous said...

Nu undrar jag om du skrev detta vid 7 imorse? Missade jag en sån dunderfest?!