Saturday, May 05, 2007

Att svara eller inte svara det är frågan

Nu nås man överallt, det ringer plingar och piper.
Detta har jag svårt för.
Om inte jag är på humör för att snacka eller skicka tillsynes meningslösa sms så gör inte jag det.
Detta retar sig människor på.
Men finns det egentligen en sms skuld?
Är man skyldig att svara på allt som skickas till en? För mig känns det oftast bara som onödiga pengar och onödig tid.
Visst är det kul ibland att skicka substanslösa sms, men jag har ju då full förståelse om jag inte får något tillbaka.
Varför smsar vi?
Orkar vi inte längre prata med varandra?
Har kollat igenom mina sms i mobilen, 90% av dessa är meningslösa.
Jag är autonom, jag svarar när jag vill och låter bli när jag inte har lust, och jag orkar inte skicka en massa sms.
Kul tjej va?

No comments: