Thursday, May 31, 2007

Ryska influenser

Var på klubben igår, och fick en fabulöst trevlig afton! Det var mycket trevligt folk, och de snorkiga damerna höll sig på sin kant.
Spelemannen var där med en mycket trevlig skånsk kille, språkbarriären var påtaglig men jag lyckades efter en stunds gissande förstå vad denna man sade.
Min diplomatvän var där och var snyggare än någonsin och hon är definitivt en proffsig minglare, det är inte jag jag bara fastnar och snöar in i konstiga samtal.
Det konstiga samtalet för kvällen handlade om ryska revolutionspoeter, och samtalet var på gränsen mellan det finkulturella och rent och skärt vansinne.
Ska nu akta mig för att snöa in, men det ser mörkt ut

2 comments:

Konsultpappan said...

Jag har jobbat med ryssar av och till sedan 1998, och varit på varje överjävligt kall plats i norra Ryssland för att hålla mina workshops.

Och jag gillar det.
Inte bara för att det är skönare workshopklimat än 40 grader plus i Dar es Salaam, utan eftersom Ryssar är så nedrans spännande att ha att göra med.

Bli uppslukad, girl. :-)

Ullton said...

I will!
Har alltid varit lite lagom intresserad av landet, är liksom svårt att undvika. Så stort, så mystiskt.