Monday, May 07, 2007

När lögnen blir sann

Jag brukar hävda för de barn jag arbetar med, att om dessa är för högljudda får jag medicinska problem, nämligen skavsår i öronen.
Barnen som vet att jag skojar mycket brukar säga att jag inte talar sanning.
Men nu slumpar det sig inte bättre än att jag har fått små sår i ytterörat av ett allt för flitigt användande av mina mp3 lurar.
Häromdagen visade jag några av barnen mina skavsår.
Ögonen blev så stora att de nästan ramlade ur hålorna.
Sen blev dom tysta, så tysta.

4 comments:

Madde (maddepladder) said...

Hahaha!!! :)

Anonymous said...

Åh, ullton, man blir så lycklig av dina filuriga inlägg!

idag njuter jag av att ha endast 6 fulla dagar kvar i vadstena, vilket är tur eftersom jag höll på att somna i morse i bilen OCH köra på en rådjursbock.. som tur var undvek jag skickligt båda alternativen!

längtar tills du komemr hemåt!

kram

Ullton said...

Tack Anna! DEt verkar ju vara action hemma också.. hehe snart kommer jag.

Camillas lockar said...

Klockrent!