Thursday, May 03, 2007

Sen när blev livet heligt?

Sitter och lyssnar på mossiga kristdemokrater som talar om abort.
Varför ska inte kvinnor från andra länder få göra abort hos oss? Är det så hemskt att ta betalt? Jag kan ju nästan lova att det kostar mindre för dessa kvinnor att komma till Sverige och få en säker abort än att göra det hos någon låtsas doktor i sitt land.
Vi vill minska antalet aborter varje år, sa dom i intervjun
Varför? undrar jag
Vad säger det om oss som folk om aborterna går ner.
Att kvinnor våldtas mer sällan? tror inte det.
Att vi knullar mer sällan? tror inte det
Att tånårstjejer käkar en massa piller?
Att inga killar säger, - gumman det är lugnt jag drar ut den i tid, tror inte det.

Gör ett lågt abortantal oss svenskar till bättre människor?
Är ett lågt abortantal något som politiker skryter om på sina möten i Europa?
Aborter är väl och förblir en personlig tragedi.
Varför ska Anna Svensson 14,5 ha mer rätt till en ungdom utan barn änen tjej från ett annat land ska.
Anna Svensson lär ju få mer stöd av samhället än den andra kvinnan
Varför inte se abortturismen som bistånd?

2 comments:

*SaKi* said...

Jag håller med och konstaterar detta faktum med att säga..Exakt, precis och japp japp.
(Är på en sugar-high och kan inte hejda mina idiotiska kommentarer)

=)

Ullton said...

Jag håller också med!