Monday, April 02, 2007

väskrensardagen

Jag har ett tiotal handväskor som cirkulerar, idag har jag rensat samtliga.

6 läppglans som jag letat efter
3 par solglasögon som jag letat efter
27 tamponger som jag inte kan säga att jag saknat
1000 kvitton som jag vill glömma
13 tändare
7 tändsticksaskar
5 nylonstumpor?!
1 tukos nylonstrumpa
7 öppnade tuggummipaket
25 euro i mynt
5 pennor
2 glasögonfodral
ett mumifierat äppelskrutt ev päron
tre flaskor vatten
5 sockerbitar i små paket
min svenska mobiltelefon (thank you god)
2 salvburkar
1 vante som inte är min
i skarfs
4 visitkort
1 adressbok
1 anteckningsblock
1 lucianattlinne (som jag genast måste återlämna)
vad säger detta om mig?
ingen aning?
Men sist jag rensade hittade jag en flaska vin i en av väskorna som jag då inte hade en aning om hur länge jag burit runt på.

No comments: