Wednesday, April 04, 2007

Paris G(r)äddan

I morgon ska jag på ambassadmingel.
Tydligen är det någon sorts Orkidétillställning som ska gästas av den franska kulturministern.
Så snart kan man skriva på CV:et att man verkligen umgås i finkulturella kretsar.. (en gång)
Hehe jag ser mest fram emot trevliga snittar och fri Champagne. Finns inte det så går jag.
Skämt å sidor
Jag har faktiskt gjort vissa förberedelser inför morgondagen, dessa förberedelser bestod av att nya strumpbyxor inhandlats. För man kan inte träffa ministrar i nagellacks ihoplappade nylonstrumpor.. då skulle mor min skämmas.
Jag ska påpeka detta nya inköp för ministern i fråga i morgon, så att människan förstår att jag gjort mig till.
Kanske ska jag tala med ministern om hur förskräckligt det är att Sveriges regering drar in på kulturbudgeten hemma. På vissa muséer hemma i Sverige har ju tydligen besöksantalet minskat med 80% sedan de återinförde entré avgift.
Men det kanske får svenska folket att framstå som snåla.. för fransmännen betalar ju för sin kultur här..
Måste brainstorma mig själv i detta ämne..
Uppdatering i morgon
KRAM

No comments: