Thursday, April 05, 2007

cocktail

Jag gjorde mig som finast, efter klara och uppmuntrade tips från ett cocktailproffs.
Helsvart med svarta höga lackpumps och busig frisyr, samt marlbororöda läppar.
Drink intogs innan, sen gick vi dit. Jag måste säga att det är trevligt att vara med på en amassadinbjudan, fast konstigt känns lite som när man var liten och lånade mammas klackskor.
Själva orkidéutställningen var synnerligen trist då bara ett fåtal av de ovanliga blommorna faktiskt blommade... men men. Tilltugget såg lovande ut.
VI fick fruktdrink UTAN alkohol! Detta måste vara första gången det händer på en större tillställning här i Paris. MEn vi fick goda snittar, mat och efterättssnittar.
Sen tittade vi lite på ministern, jag sa till min vän att jag kände för att bara gå fram till honom och hångla upp honom totalt, för att sedan med hes röst viska i hans öra - J´adore..
Men jag höll mig, dels för att han såg lite ut som Bosse Ringholm, och dels för att det kanske skulle bli diplomatiska komplikationer eftersom vi höll en inbjudan till svenska ambassaden i handen.

No comments: