Monday, April 30, 2007

Stenåldern

Jag kommer i håg när jag fick min första mobil, det var arvegods och den såg ut som en banan och själv var jag en fjortis i full blom.
Jag kommer också ihåg när jag skrev på en dator för första gången, jag satt bredvid Stefan Sundgren och skrev en text om något på denna konstiga maskin. Jag tror att jag gick i trean.
Jag tillhör generationen som bara fick det goda med den nya tekniken, inget msn och inget sms mobbing. Det var ju inte snack om att ta nakenkort på folk och lägga ut på nätet, för då behövdes ju en scanner och vem hade det?

Nu verkar det ju vara helt sjukt, jag såg på solusfeminas blogg om att hennes tonårstjejer hittat in på sidor som var helt sjuka.
Hedanefter kommer jag att behålla kläderna på i alla festsammanhang, annars ligger man väl ute på dessa sidor sedan.
Ska på stor fest i kväll och mitt kyrskhetsbälte sitter redan på (ett par beiga trosor från 98) I dom kan man vara säker på att inte hamna på bild.

4 comments:

Madde (maddepladder) said...

Skulle va kul att läsa inlägget du harde läst men jag hittar det inte... Minns du vad inlägget hade för titel?

Ullton said...

jag tror att hon har tagit bort det för jag hittar det inte heller.

Madde (maddepladder) said...

Ok!

Anonymous said...

jasså var det så! fräänt