Friday, January 05, 2007

tankar i Parisnatten

Var ute och rumlade lite med en nyfunnen vän i kväll. Mycket trevligt!
När vi irrade runt vid Bourse, var det en mycket snygg välklädd man som satt på huk mittemot en uteliggare som var barfota och synnerligen berusad. Den välklädda mannen hade en plastpåse med sig, och ur den påsen tog han upp ett par vackra läderskor som han gav uteliggaren.
Jag och min vän blev blixtförälskade och kände den värme som uppstod i detta möte. Den välklädda mannen såg ut som Hugh Grant, och när vi passerade log han och sade " bonsior Madmosielle"
Jag log tillbaka och dog, dels för att jag inte donerat några skor på siståne eller aldrig för den delen., och för att han var så god.
Kanske var han jesus?

1 comment:

Anonymous said...

sådana där händelser gör alltid att jag går omkring och är lycklig i flera dagar. Jag menar, vad kan vara bättre, än bevis på att det finns människor som är så otroligt snälla? :)