Sunday, January 07, 2007

celibathus/bus?

Vandrade i den vackra ljumma Parisnatten, jag gick bredvid en synnerligen trevlig och rolig mansperson.
Vi längtade efter kebab, men klockan var för tidigt och allt var stängt. När vi vandrar förbi Notre Dame säger han samtidigt som han tar min hand "håller man någon i handen när man promenerar såhär blir Paris så romantiskt. Notre Dame går från att vara ett Katolskt celibatnäste till att bli ett svenskt protestantiskt kärlekstempel."
Med ett par goda drinkar i magen var detta uttalande inte bara hysteriskt roligt utan också näst intill poetiskt.
K var nice, kanske friar jag.
Sitter har nu och tänker på vilket jäkla bra liv jag faktiskt har, i morse när jag vaknade var jag nästan avundsjuk på mig själv. Men man kan nog vara säker på att sämre tider väntar, men det tar vi då.

No comments: