Saturday, January 20, 2007

Mitt liv är en dålig film

Det roligaste med hela kvällen igår var när jag skulle in i hissen, klockan var 03,23 eller något sådant. Precis när jag ska stänga hissdörren rycks den upp av den snygga killen på 6 våningen.
Jag hatar att åka hiss med människor jag inte känner, jag tycker att det är integritetskränkande. Men nu var jag ju tvungen.. faan .. han är rätt tjusig faktiskt.. och ingen av oss var nyktra, vi log lite mot varandra, sen tittade vi ner på våra skor. Han frågade artigt om jag hade haft en trevlig kväll, och precis när jag är påväg att svara så händer det som inte får hända, Hissen stannar.
Mitt svar på hans fråga om min kväll förvandlas till ett hysteriskt asgarv, det går inte att sluta skratta. Han känner sitt ansvar som man och börjar hoppa och trycka på dörren, då slocknar lamapn i hissen och det blir svart. Känns som en dålig kärlekskomedi.
PLötsligt står jag på allvar och tänker om jag inte borde kyssa honom, bara för att jag kan liksom. Men jag blir för blyg och hissen börjar sin resa uppåt igen. På våning 3 skiljs våra vägar ingen vågar åka mera hiss,men på något vis har vi nu varit på besök i varandras liv, klockan 03,23 i en hiss på Rue Jouffroy d´Abbans. Faan jag skulle kysst honom

8 comments:

Anonymous said...

Hej Gumman!
Jag tycker att ditt liv verkar vara en film i min smak!!!
Love ya
Alex

Anonymous said...

Snygg bild förresten. Look like a movie star!!!!

Madde (maddepladder) said...

Ibland tror jag bara att du hittar på alla dom här händelserna!

Man kan inte va med om så många filmliknande händelser?!!

Eller också är det bara jag som inte börjat se MITT liv som en film än...?

=)

Kram

Ullton said...

Alex- thank you! måste ringa dig i veckan honey
Madde- Jag vet inte vad det är med mig, men ofta hamnar jag i konstiga situationer.. Kram

nilla said...

det är så paris! svårt att undvika såna trevligheter där.. :)

varför bor det alltid en hottie på sjätte våningen i samma trappuppgång som fam c? :)

Ullton said...

Nilla..
Du, jag vet inte men var det inte så på 42 Wagram oxå?

nilla said...

jo jo jo!

Anonymous said...

Det fanns bara 5 våningar på 42:an i vår trappa, så ni såg nog bara i syne

/gäldje förstörande c