Sunday, January 28, 2007

The first beaver in space

Helgen har varit allt annat än vila, men jag har hunnit mycket.
Drömde att jag födde ett barn i natt, en son. Det var en helkonstig dröm, och jävlar vad ont det gjorde. Jag tror att jag drömde drömmen för jag läste en artikel om Frida Wallberg, hon boxar tjejen, vi gick i paralellklass i högstadiet. I artikeln var det en bild på Frida och hennes höggravida mage. I texten stod det att hon passade på att bli gravid nu, eftersom hon ändå var skadad. Hon sa också att hon inte tog sin graviditet så seriöst, dvs hon hade inte läst böcker och så.
Först blev jag lite förbannad, hur kan man inte ta en graviditet seriöst. Men sen blev jag nästan avundsjuk, för en graviditet är ju bara. Det finns ju egentligen inte så mycket att göra åt den när den väl finns där. OCh sen står det antagligen en hel del dåliga tips i alla dessa böcker. Frida kommer att föda sitt lilla barn och sen ta hand om detta knyte på sitt vis.
Jag kommer läsa alla böcker och bli nervös, och sen kommer jag ju ändå att göra på mitt vis, Frida spar med andra ord kanske tid fast å andra sidan är ju inte goda råd dyra.. i alla fall inte på bokrean.
Nu är ju inte jag gravid, men om när jag blir det hoppas jag att det inte kommer att vara lika hemskt som i min dröm inatt.
adjöken

3 comments:

nilla said...

som jag har förstått det är det allra viktigaste att tänka på när man är gravid följande:
alltid äta för två. minst.
det skulle jag nog klara av!

Ullton said...

nilla- Sniglar för två?

nilla said...

om de badar i vitlökssmör så.. :)