Thursday, October 05, 2006

är Eiffeltornet snett?

Idag har jag bott här i en månad, min sammanlagda tid i Paris är nu ca 21 månader. KAnske de viktigaste månaderna hittills i mitt liv.
Men summa summarum, vad är skillnaden, hur var jag före och hur blev jag? Kanske är det bara normal utveckling, tjej som börjar bli kvinna?
Men detta är en stad som byggts upp och rivits ner av diverse revolutioner. Känslan av upproriskhet sitter i fasaderna på de gamla husen här, och det är lätt att sugas med. Jag känner att Paris har inspirerat mig till flertalet personliga revolter, utifrån dessa har jag sedan valt att leva mitt liv lite annorlunda än jag gjorde tidigare.
Paris och människorna härhar på något vis hjälpt mig att hitta, och följa de levnadsregler som gör att jag mår bra.
Ett av de första och största beslut jag tog här, var att inte umgås med människor som inte gav mig något. Detta kanske låter lite pompöst, men ofta är det idioter som ger en mest. ofta är de dom man gillar minst som lär en mest.
mm måste tänka mer på detta

1 comment:

nilla said...

klok flicka