Monday, February 11, 2008

Månen vandrar sin tysta ban, och jag är vaken

Har börjat jobba natt nu, detta passar mina tider i skolan bättre, och jag slipper att jobba så många dagar för att få ihop samma kosing.
Det är något konstigt med att vara på sin arbetsplats på natten, hela stället är annorlunda och skuggorna faller på ett sätt som jag aldrig märkt förut.
Just i natt är jag på ett boende där det bor fem små änglar, de sover sött allihopa och jag vet att dom har det bra.
Här råder alltid liv och rörelse, stök och stoj, detta är den finaste arbetsplats som jag jobbat på, för aldrig har jag mött så mycket kärlek.

Men som sagt nu sover dom, och jag håller på att förbereda morgondagen, golvet ska moppas och frukostmackor är beställda.

Lite tråkigt är det att sitta här själv när man är van vid att ha pladdrande tjejer omkring sig, men jag gillar lugnet och det är det bästa stället att plugga på.
Har fått massor gjort inatt och kommer att kunna sova med gott samvete i morgon.
Den enda som jag saknar lite är snickaren, men han sover förmodligen bättre än på länge nu, när han inte har en snarkande, pratande, sparkande och alldeles alldeles uunderbaar tjej bredvid sig.
Kanske dör han av värmeslag nu när ingen stjäl det stora gemensamma täcket hela tiden..
hoppas inte.

No comments: