Wednesday, February 13, 2008

att skiljas är att dö en smula

Alla som känner mig vet att jag samlar på skor, och ingen som känner mig kommer därför att tro att detta inlägg är sant.
Eftersom jag nu är sambo och lever på en mer begränsad yta kan jag inte längre försvara mina kubikmeter skor. Nu kanske ni tror att jag lever under förtryck och att snickaren har krävt att få tillbaka sin garderobsplats, men icke. (Han tycker att det är så mysigt så när jag breder ut mitt bohag mohaha)
Ett beslut har formats och idag smällde det, jag gick in på en lyxig secondhand butik med några av mina dyrgripar.
Väl inne blåljög jag om priset för att maximera vinsten.
Till alla er som säger att skor inte är en investering, er pissar jag i ögat idag. För jag får 40 % av vad skorna säljs för och jag har redan gått med vinst.
några frågor?
ps det var bara 7 par så ingen behöver oroa sig för mycket..

3 comments:

Lina said...

Klart skor är investering! Har faktiskt fått ut mer än inköpspriset när jag sålde av några par på tradera :)

Ullton said...

Snart har jag heta stålar för att jaga nya glänsande investeringar!
Hur har du det? leker livet?

Lina said...

Det är bara bra, flyttat hemmifrån, pluggar och oroar mig inför framtiden mest. :) HUr är det själv?