Wednesday, February 20, 2008

Bror och svejgers

Snart blir vi grannar, eller grannar och grannar dom ska bo i Årsta och vi bor ju i Midsommarkransen. Men i n ä r s ö d e r f ö r o r t e n blir det ju i alla fall.
Snickaren ska följa med dom i morgon och kolla med ett proffsigt öga om något ser möggligt och konstigt ut.
Mig ville dom inte ha som proffshjälp, vilket sårar lite.
Jag vill ju följa med som proffsig rörmecklare, a l l a vet hur skicklig jag är med sådant, men snickaren lät skeptisk

-ska du med och kolla lägenheten i morgon?

- mm vi ska ses vid 17

-jag kanske följer med om jag inte är för trött (jobbar ju natt i natt och har skola halva dagen i morgon redbull redbull)

-mm

- ja för någon måste ju kolla rören och så..

-hahahahaha jaha ska du ha med dig tejp då darling?

- (lite sårat) ja klart jag ska ha, och måttband för att se proffsig ut.

- du är så duktig gumman!

- I know, (alla som vet något om rör och avlopp vet ju att tejp och måttband kommer man långt med, men det måste ju vara silvrig tejp förstås.)


stoltheten är återvunnen.

No comments: