Wednesday, February 06, 2008

Det finns en i varje klass

Ni vet när man sitter på en mycket intressant föerläsning och precis när man sitter och njuter av att faktiskt förstå vad föreläsaren talar om så hör man det- avbrytaren, han eller hon som hela tiden avbryter endast för att få höra sin egen röst, och brilljera med sin kunskap.

Ofta är denna människa jag och då kan jag inte säga att jag störs, men den vi har i vår klass.. ja det finns inte ord.
Ser ut som en Mc Gaywer på dekis, luktar pundare och har läst för mycket genus för sitt eget bästa.
Jag tror inte att killar ska läsa genus, för dom mår inte bra av att förstå sitt förtryck. Det som vi kvinnor har vetat alltid, blir för mycket för dessa små liv.
Han talar som en nyfrälst om orättvisan i tampongreklamer när vi andra försöker fokusera på metodologisk kollektivism.
Pojkar läs inte för mycket genus, och om ni gör det tala aldrig om det.

1 comment:

nilla said...

hahaha, du är fantastisk!
o apropå värdinnejobbet har jag bara en sak att säga...
- voila; le petit bateau!
o tack så hemskt för senast!