Tuesday, February 12, 2008

04:36 piip

Vargtimmarna är svårast när man jobbar vaken natt, nu sitter jag här och tröttheten sköljer över mig om 4 1/2 timme har jag jobbat mina 12 timmar sen ska jag vara vaken ett par till och sedan gå på föreläsning. Kommer antagligen inte förstå så mycket av föreläsningen men jag lurar iallafall CSN och mig själv antagligen.

Men det känns skönt att inte ta några lån, och det funkar faktiskt att jobba och plugga samtidigt.
fördelarna är att man nästan med säkerhet får ut mer än de fjuttiga kosingar man lånar från CSN. Sen får man ett avbrott från sina studier när man är på jobbet, skönt med lite verklighetsförankring.

Man blir också mer effektiv och man måste hålla sin studiediciplin vilket är skönt, för en sån som jag är det skitviktigt eftersom diciplin är en talang som jag inte besitter.

No comments: