Thursday, June 15, 2006

Borrelia bröst..

Människor kan bli sjuka på de flesta ställen, jag blir alltid sjuk på väldigt suspekta ställen.
Jag har ca 10 fästingar om året, av dessa små gryn har jag aldrig fått någon smitta, men inget är för evigt. '
För ett par veckor sedan kände jag att min högra bröstvårta var konstant styv, detta kan ju verka härligt, MEN jag lovar att efter ett par dygn blir det både jobbig och ganska smärtsamt. Jag kollade inte bröstet förrens det hade gått tre dygn, och hur jag kunnat missa att det satt en fästing nästan mitt i bröstvårtan. Jag tar för givet att det var en fästing av hankön.

Lätt som en plätt drar jag bort den lilla fästingen, och tänker inte mycket på det, mer än jag precis haft någon sorts surrealistisk amningsprocedur med vampyr inslag utan att veta om det..
dagen efter hade jag en högervårta som inte var av denna värld! Tänkte att den kommer nog bli som vanligt snart igen.. men ICKE! efter en vecka eller två gick jag till läkaren. DEt roliga med det hela är att diametern på ringen runt fästingbettet måste vara över 8 cm för att man ska kunna konstatera Borrelia, det var min ring... när inte bröstvårtan var styyv. Jag kommer till läkaren och blottar genast mina inte helt oävna behag. Jag vet inte om det bara är jag, men när jag visar brösten för en man så blir de liksom automatiskt lite hårdare än vanligt.. Jag försökte rädda situationen med att utbrista till läkaren - Hoppas att du har varma händer!.. det hade han inte.. haha det vara bara att vänta ut.. tuttarna..
När allt blivit varmt och stort och vanligt konstaterades Borrelia, och jag har överlevt medicinkuren..

No comments: