Saturday, November 25, 2006

mina livsregler

Dessa regler ska lydas slaviskt för att man ska få ett enkelt och lyckligt liv

- mot dumheten står man maktlös. Förenklar mycket.
- det finns två sorts människor, de som har sett kusten och dom som inte sett kusten. Används för att sortera bekantskapskretsen i två fack. För man har ju sina vänner till olika saker. Vissa festar man med och vissa pratar man med.
-Man ska alltid ha råd att be sin man dra åt helvete. Håller en autonom och alert.
allt för idag
Återkommer i morgon med nya insikter om det som kallas livet..
(märks det kanske att jag haft lite födelsedagskris??!! hehe)

4 comments:

Madde (maddepladder) said...

Väldigt bra livsregler! Blir nästan sne att jag inte utlyste dom som mina, först! ;-)

Den om dumheten har jag haft mest användning av! Jag spenderade allt för mycket av min ungdoms glada dagar till att argumentera med folk som... det inte var värt att argumentera med!

Den om att alltid ha tillräckligt med pengar för att kunna be sin man dra åt helvete har jag ett levande exempel på! En bekant som "stannar kvar" för hon inte vet vart hon skulle ta vägen annars, rädd att hon inte skulle klara sig på egen hand (ekonomiskt). Men det där är nog en fråga om personlighet också... Kan inte tänka mig dig stå och känna dig maktlös, nog fan skulle du komma på ett sätt att klara dig (så du kunde be honom dråt helvete)? Har t.o.m. så höga tankar om mig själv att jag tror detsamma om mig själv... =)

Ullton said...

Regler för att strukturera upp livet är alltid bra, dessa funkar för mig och antagligen för många andra.
KRam

Anonymous said...

Jag har alltid fått för mig att det är: "Det finns två sorts människor, de som har sett kusten och de som tror sig ha sett kusten."
Vet inte om det är jag eller du som har modifierat ursprungsfrasen, men jag gillar min bättre ;)
/Störste brorsan

Ullton said...

Käre bror, hur ofta är du här?
Självklart är det jag som har rätt*! hehe
MAn får väl skriva som man vill det är ju bara ord. Allt bra annars?KRAM