Friday, November 03, 2006

fuldag

Idag har jag haft en riktig fuldag, ni vet. Allt känns piss, och jag hade en jobbig förmiddag i St Michel framför mig.
Tog metron dit o gjorde vad jag skulle. När jag satt på metron hem så var jag trött, sliten, hungrig och längtade efter mamma. Men när jag kom hem så hade posten kommit, och äntligen koden till mitt carte bleue. Denna kod har varit på vift i det franska postsystemet i 3 veckors tid, men nu äntligen hittade den hem.
Skulle egentligen med Britta till Hilton i kväll för en drink i deras trevliga bar, men Britta var sliten så det blir en annan gång.
Efter två timmar med Nip/tuck ringde Mia och vi drog ut i Parisnatten, men jag var inte riktigt på hugget. Som sagt tidigare hade jag en "fuldag" hemma hade jag antagligen köpt en påse lösgodis och sedan tyckt synd om mig själv, men här är det annorlunda..
Receptet för att bli av med en fuldag lyder som följer:
Man sätter på sig ett par skor som får höfterna att svinga vackert,
sen sminkar man sig till sin fördel, och sen lite till,
Man klär på sig kläder som är lagom,
sen drar man på sig lite coola acceoarer,
Detta toppar man med Farmors gamla rävboa, (jag vet att hon ler i himlen när hon ser att den luftas i Paris)
När påklädningen är klar, promenerar man Champs Elysées ner, och tar emot alla komplimanger som männen kastar på en. Efter ca hundra meter är fuldagen som bortblåst och egot är återställt!
Mia och jag drog till Marais och drack drinkar på diverse ställen, var på en australiensisk bar, emn fick dra pga Fulla ev och antagligen höga fransoser som inte betedde sig på tillbörligt vis. De var som vanliga normalfulla svenskar, men här tål man inte sådana närmanden. Integritetn blir liksom starkare här. Vi avslutade vår fabulösa kväll på "duschstället" och till min förvåning kände servitören (den vackra tatuerade svarta*) igen mig och hälsade hjärtligt med ca-va! Mia var lite nervös för hon inte trodde att vi skulle komma in först, (kan vara lite svårt för två ensamma tjejer att komma in på gaybar nämligen) men jag lovade Mia att sköta snacket och låtsas vara transa om det skulle bli nödvändigt. MEn det gick bra ändå!
nu sova!
Godnatt alla vackra!
Ps jag var helt säker på att det var lördagkväll ikväll, så jag har vunnir en hel dag!

No comments: