Wednesday, November 15, 2006

bloggheroin

Blogger har inte funkat som det ska idag, det är först när något inte funkar som det ska man inser att man har ett beroende. Min blogg är som cigg, när jag inte har några cigg bryter svetten ut i pannan fast jag inte ens är sugen..
Och när blogger inte funkar, får jag ett sådant sug att kommentera och blogga som inte liknar något annat.
Har haft en stunds "Parismeditation" idag, detta innebär att man sätter sig på ett brasserie (självklart ute i solen, och gärna med en vacker utsikt) sen beställer man en Grande créme, och lutar sig tillbaka på den vingliga lilla stolen som är utformad efter och anpassad för en liten fransk röv.
man äter skummet på kaffet med sked, för att sedan ta en djup klunk, svälja och humma för sig själv av välbehag. I lurarna ska valfri men tänkvärd musik ljuda. Sen ska man bara njuta och tänka på hur bra man är och vilken tur man har att livet valde just mig. Efter det ska man en kort sekund tänka på sina synder, inse att de antagligen inte går att göra något åt dessa.

Efter denna stund av meditation kände jag mig lugnare, men kanske har jag en liten bit orolig själ? eller håller jag på att bli vuxen? Är man vuxen när man i förväg börjar se konsekvenserna av sitt handlande? fast även om jag ser konsekvenserna så handlar jag inte alltid till min fördel...hmm det måste betyda att jag inte är vuxen ännu.. eller hur?

har städat garderoberna i dag. tur.
Sovgott

2 comments:

Anonymous said...

Nä, du Ullton. Nu vill jag se lite bilder! Herregud, du bor ju i PARIS! Bilder bilder bilder!!! :)

Ullton said...

Ska bli! men bara för din skull! Ska jag vara ärlig så tycker jag att det är lite pinsamt att fota här.. tänk om någon tror att jag är turist!! hehe Hela hemliheten är att jag är lite bekvämt lagd..