Tuesday, March 20, 2007

skicka ondska!

Eftermiddagen från helvetet!
Av olika anledningar blev vi lite utelåsta idag.. JAg och tre barn i 6 årsåldern. Inne i lägenheten fass tre lite större barn som skulle släppa in oss.. Men av olika anledningar hörde de lite större barnen inte ringklockan,(stor lägenhet, kombinerat med musik och glad lek.)
Jag känner en VISS panik bryta ut.. efter att ha legat på ringklockan telefonen osv, så meddelar min mobil att batteriet är slut.
Jag slår nästan in dörren!
Då brister en av de små barnen ut
- Jag har bajsat på mig.
Jag börjar svettas och svära..
Då kommer granntanten från helvetet ut och ger mig världens största utskällnig eftersom barnen pratar i trapphuset och att hon faktiskt sitter och jobbar. dom stööör!
Jag försöker behärskat förklara läget, men som hon sa:
- It´s not my problem.. På ett sätt som bara fittiga överklass tanter med orange hy kan säga.
Då tar jag barnen och går.. eller man kan säga att jag släpar bort barnen, för att de inte ska bevittna mord.
Men barnen lärde sig några nya ord idag.. Faan jävla helvetes fitt jävla idiot kärring!
Sen förklarade jag lugnt och sansat för de små att många vuxna faktiskt ÄR idioter och dessa får man svära på.. hur mycket man vill! *(kul att man kan lära dom något vettigt)
Vilket en av ungarna gjorde sen också, i triumf när hon gick förbi tantens dörr igen, och hon liksom viskade
- Faan helvetes jävla helvets kärring..
heehe och vad gör jag då, jo självklart får hon en kaka till.
Den lilla damen kommer att gå långt!

3 comments:

Anonymous said...

hehe skönt att de har en läromästare som dig ullis! ha det!

Ullton said...

Kram kram
steffo

nilla said...

en sån bajsdag är väl värd en bonus i form av typ en flaska bubbel!? ;)