Wednesday, March 21, 2007

Mammorna

omkring mig här i Paris finns det en massa mammor. Vi träffas regelbundet och fikar, dessa fika stunder är livets skola. Allt jag inte visste om livet lär dom mig.
Tex
Var man köper billigast och bäst porslin
Hur man shoppar utan att ens man märker det
hur man slår barn utan att det syns hehe (nej vars det lärde jag dom)
Hur man har kul efter 40
hur man har tråkigt efter 40
Att livet varken blir bättre eller sämre
Att det inte var bättre förr (ekonomiskt)
Att det var bättre förr (tuttar)
Att man faktiskt har sex även när man är vuxen och gift!! Visste ni detta?
Det hade iallafall inte jag fattat?
Alla morsor! Love you all!

3 comments:

Anonymous said...

I bland kallas det för att lämna rapport jag menar att vänslas efter sista barnet gjorts!
mum

Anonymous said...

Ingeborg skrev i sin kassabok (vilken hon fick visa och redogöra för,för Carl)
Allers och Hemmets Journal m.m. 25kr. (De kostade väl runt 1 krona styck då.)
Ovan veckotidningar var väl inte helt ok för hushållskassan, men Carl låtsades inte om något och Ingeborg fick läsa följetångarna och recepten i hängmattan utan dåligt samvete.

Ullton said...

hon var klok den kvinnan! kanske har jag ärvt lite av det.
Rapport?! jag fattar noll