Friday, March 09, 2007

Andy

Igår klockan 20.30 dog min morbror.
Idag ska hans Fru och hans tre små barn leva sin första dag utan honom.
Människor har genom alla tider klarat situationer som denna, livet går vidare. Kanske är det det som är så grymt.
Finns inget att säga eller skriva, tänd ett ljus och tänk på alla.

En allt för ung själ,
som nu har flugit,
allt som kunde göras har gjorts,
smärtan stannar här,
flyg,
du har inte ont nu,
knutarna löstes,
snöret släpper,
du har inte ont,
vi tar hand om det du lämnar,
och vårdar det ömt,
inga förklaringar finns,
flyg.

3 comments:

Madde (maddepladder) said...

Vad fint du skriver... Han hör dig nog.

Finns inget annat att säga. KRAM

Ullton said...

kram

Madde (maddepladder) said...

Jag tog mig friheten att göra en bildlänk till din blogg som jag har på min blogg. Kolla in längst ner i högerspalten på bloggen och hör av dig om du vill att jag tar bort den eller ändrar den.

Självklart ingen brådska, bara för information...

Kram (igen)!