Sunday, March 25, 2007

Normandie

I helgen har jag varit i Etretat med en av mina finaste vänner, massor skaldjur och god dricka. Jag är som ni kanske redan vet ett stort fan av ostron, som tur var gillade min vän inte dessa läckerheter så jag var tvungen att äta alla själv!
Som ni kanske har märkt har staten valt att sno en timme från oss nu och betala tillbaka denna i höst.
Detta märkte vi när vi i godan ro åkte mot flygplatsen, plötsligt visar en klocka på motorvägen att klockan var 12.30
Både jag och O skrattade åt de knasiga fransoserna som inte ens kan klockan..
Sen blev det helt tyst och sammanbitet i bilen, sen hördes ett
FAAN eller något..
O sa
- det är ju sommartid
och jag sa
- men vi ställde ju precis om klockan?!
O sa
- Ja Ullton, för ett halvår sen
Ullton
- jaahaa tiden går fort när man har roligt! hehe
Sen blev det bråttom.. Väldigt bråttom..
Det lilla hyrbilen pressades till sitt yttersta, och med Ullton som kartläsare är allt möjligt!
Vi hann
och planet var försenat.
Faan vad roligt, för O är killen som i normala fall har koll på det mesta.. Men inte tiden tydligen. Jag kommer att skratta åt denna bilfärd resten av mitt liv.

5 comments:

Anonymous said...

Jodu, livet vore trist om man aldrig gör misstag, iofs hade jag gärna stannat i FR ett tag till.
Jag hade _flera_ elever som kom en timme sent till dagens lektioner, det finns uppenbarligen personer mer ännu mindre koll... :)
/O

Anonymous said...

P.S
Går klockan på din blogg rätt?
/O

Anonymous said...

jag ringer inte alls bara när jag vill ngt, du ringer ju fan bara när du ska berätta ngt storslaget.

Ullton said...

O- har du tänkt på att ett O och en 0 är väldigt lika! hahaha hade varit kul att ha dig längre.
JAg har ingen klocka på bloggen, här står tiden still.
Lillebror- Vad är det du vill ha nu? jag kan inte läsa det mellan raderna.. Skulle jag ringa varje gång det hände mig ngt storslaget skulle jag ju få sitta med luren i örat jämt. Puss

Anonymous said...

syskonkärleken är underbar och vänskapen oss släktingar emellan är ju också fantastisk, Carl och Sten tycker säkert i sin himmel att det är himla fint!