Sunday, January 10, 2010

laktulos

Det är med en skräckblandad förtjusning jag tar en sup var morgon.
Det är en trögflytande shot vars smak inte är beskrivbar. Kanske smakar det vanilj, kanske smakar det apelsin hursom är smaken totalt syntetisk, och ger kräkningar.
Nu känner jag medlidande för varje patient som jag gett laktulos, jag ser hur jag har stått vi deras frukostbord och hällt upp denna trögflytande sörja och sagt: Bara hälften kvar nu.. såå ja det var väl inte så farligt. Jag minns vart enda tappert ögonpar som stirrat på mig och avslöjat totalt lidande.
Men det ger resultat.
Jag är med i laktulos klubben nu.

2 comments:

Bätty said...

Testa Frukt & Fibrer (http://www.halsans.com/?contentpage=showproduct&kategori=16&id=252)

Anonymous said...

Har du prövat krossade linfrön?
Hälsningar J