Thursday, January 28, 2010

abonemang

Nyss ringde en trist brud från min mobiloperatör, hon undrade om jag var nöjd med mitt abonemang.
Nej sade jag, jag tycker att det är för dyrt och jag planerar att byta så fort min bindningstid går ut.
Inte då sa hon, vi ska hitta något till just dig Ulrika! något som är bättre än allt annat!
Oki sa jag vad har du att erbjuda, för det som jag har kollat på hos era konkurenter kostar 19 öre i minuten.
Haha sa hon vi ska fixa något bättre till just dig!
Efter att ha kollat upp lite hittade hon något nytt som bara kostade 39 öre i minuten och 79 öre för varje uppkoppling!
Haha sa jag det är ju nästan dubbelt så dyrt! hur skulle det vara bättre för mig?
Då blev hon sur och sa: Ja du får väl välja vad du vill, det är ju helt upp till dig.
Jo tack sa jag.

No comments: