Saturday, January 16, 2010

Inskrivning

I veckan som kommer ska jag bli officiellt gravid hos myndigheterna, jag ska kollas på alla sätt och vis och antagligen blir det en djupintervjuv också.
Jag vet att jag kommer att ljuga, jag gör alltid det när jag har med vården att göra för allt som oftast får man lite bättre vård om man överdriver en smula.
Men jag börjar bli lite nervös, känns lite som om jag ska bli bedömd och som om soctanten står runt hörnet för att ta mitt ofödda barn.
Nu finns det ju inte så mycket i registret på mig, och jag antar att snatteri i högstadiet inte leder till fosterhemsplacering.
Det roligaste jag har inbillat mig denna vecka är att jag är skendräktig och att det inte finns något därinne.
Det vore pinsamt.
Men jag tror inte att det är så.
Brukar inte vara så här labil.

1 comment:

Anonymous said...

Du får nog ha kvar den, såvida den inte blåser iväg alltså...

/en anonym medsyster