Sunday, January 10, 2010

hur det kan gå

Många pratar om när man får berätta för omvärlden att man ska få barn, de flesta skriver att efter vecka 12 är de största riskerna över och det är frittfram att berätta.
Det jag undrar är hur det går till?
Ska man stanna inne i 12 veckor och inte prata med någon?
Jag är jätte dålig på hemlisar som handlar om mig, och hur ska jag kunna slingra att jag inte vill ha vin till maten eller att mitt humör är på noll för jag inte har bajsat på 4 dagar?
Visst skulle det vara hemskt om det lilla risgrynet skulle bli till ett missfall, men det får man ju inte tänka på, mycket kan ju gå snett hela vägen fram och tänker man krasst så skulle man ju egentligen inte få glädjas förrens efter ungen har tagit studenten, med goda betyg.
Jag är medveten om att mycket kan gå snett, mer medveten än vad jag egentligen vill vara. Men just nu väljer jag bort den känslan och glädjer mig.
Och går det snett hoppas jag att alla som vet kommer hem och tröstar med glass och rödtjut.

No comments: