Monday, January 26, 2009

Robin Hood

Ni vet när man blir vuxen ska man ha koll på skattesatser och procent osv. Detta är något som aldrig slagit mig. Jag är en sån person som hitills endast kollat längst ner på lönespecen och allt som oftast blivit lycklig.
Tydligen ska man också kolla hur mycket skatt som dras, för om man inte gör det måste man tydligen betala tillbaka senare.
Det kommer jag att få göra.
Så går det när man litar på drönarna som sitter på lönekontoret- jag vet att jag skyller i från mig nu men det känns faktiskt bättre..
Ska ringa skatteverket i morgon och kolla om man kan ha fotboja en vecka eller så istället.
Men jag tror inte det.
Skatteverket är som Robin Hood- dom tar från dom som trodde att de var rika och ger till dom som behöver det bättre.
Nemas problemas jag gillar faktiskt att betala skatt.
En vacker dag kanske man blir vuxen och får lite ordning på siffrorna.

No comments: