Thursday, January 15, 2009

Dagens tanke

Idag är jag ledig och därför har jag storstädat, nu är det inte så att jag brukar göra det när jag är ledig, men idag blev det så.
Var gång jag storstädar blir jag förvånad över min egen slarvighet. Jag hittar saker på de mest fantastiska ställen.
Jag har ingen städgen, förutom när jag jobbar, då städar jag hela tiden. Människor som jag arbetar med brukar säga- oj vad du jobbar och städar, du måste ha det fint hemma..
Svaret är nej.
Jag förstår inte människor med fläckfria hem, jobbar ni på kontor?
När man jobbar inom vård och omsorg städar man och håller ordning hela tiden, är det därför det blir så stökigt hemma?
Eller är det att man får betalt på jobbet?
Jag tror inte att jag skulle städa mer hemma om jag fick betalt ens.
Man ska väl inte förstå sig själv.
Men nu är det rent.

No comments: