Friday, January 09, 2009

Nostalgi

Blev nostalgisk av rödvin, franskfilm och prat med vackra vackra M.
Vi talade om svunna tider.
Vilken resa vi hade det år vi bodde i Paris.
När jag var nybakad student flyttade jag på vinst och förlust till Paris, det enda ord jag kunde och förstod var bonjour.
Men det visade sig att det skulle vara resan som formade mitt liv, en resa som varade i 3 år. Paris var en stad jag bodde i och en stad jag flydde till när livet inte passade mig i Sverige. Paris har länge varit min lunga.
Jag andades hundbajs och avgaser och det fungerade som avgiftning.

Nu bor jag här och har funnit alla min trygghet varje gång jag kramar min fina Snickare känner jag den och varje gång jag omfamnar mig själv känner jag den.
Jag är så tacksam, inte alla får den möjligheten.

Tryggheten.

Jag behöver inte Paris längre.

Men jag vill ha Paris.

Innan jag är 40 kommer jag och vakra M äga en liten liten lägenhet där.

och bara vi är välkomna.

4 comments:

SixesAndSevens said...

ja , en annan var ju med och läste redan på den tiden!! :)

Anonymous said...

Jasså ni. Vad synd för det hade varit kul att hälsa på er... / Kicki

Anonymous said...

Ps...jag flyttar till Bryssel om två veckor. Kom gärna och hälsa på i vår! /Kicki

Ullton said...

Sixandsevens.. jo då handlade ju bloggen om lite andra saker..
Kiki! Klart att du får komma och hälsa på! Har du fått jobb i Byssel?