Friday, January 09, 2009

fredag

Kom hem till en nystädad lägenhet, och sen jag kom hit har jag inte gjort ett skit.
Snickaren är på hockey och kommer hem sent, jag sitter uppkrupen i soffan med ett glas rött och kollar på franska filmer och drömmer mig tillbaka.
Jag hade ett fantastiskt liv i Paris, nästan varje dag var fylld av spännande möten med människor som gjorde saker jag aldrig kommer att göra.
Jag minns när jag bestämde mig för att inte starta och förlänga mitt liv i just Paris.
Jag satt på en bar ensam och sviken. Det livet jag då trodde jag hade fanns inte på riktigt, allt var en lek, och jag var för allvarlig i leken, tänk att så glada barn leker allvarliga lekar.
Livet blev krisartat och jag trodde aldrig att det skulle bli bra igen.
Men nu sitter jag här med världens finaste man som ser när jag behöver en bacon och ägg macka, och jag älskar och blir älskad.
Kanske är jag Privat och inte personlig nu, men tangenterna och rödvinet skriver, och jag ser på.

Jag har också kommit in på den utbildning som jag velat gå sedan jag lämnade Norrköping i vredesmod, vilket jag helt ärligt inte trodde att jag skulle göra.
Tänk vad livet löser sig, vem ska jag tacka?
Kanske mig själv?
Kanske min vackra Snickare?

Mitt gudbarn fyller 1 i morgon, och livet går vidare.

I work in mysterious ways

2 comments:

Anonymous said...

Du, du är en flicka med en massa sanning inom dig. Nu är det så att vi väntar på dig, syster Ulrika.
Ta till vara på all utbildningstid.
Den du får nu är av den bästa kvalité. GRATTIS! Din mamma

Ullton said...

Tack mi mamme!