Friday, January 30, 2009

klassen

Visst är det intressant med en ny klass?
Alla roller finns där. den tysta, den pratiga, den roliga, den som faktiskt tillför något (jag) den ödmjuka(jag)hehe.
Igår satt jag bredvid en kille som första dagen hade en så välpolerad yta att man nästan anade frikyrklighet. Nästa gång när han hade t-shirt hade han läskiga tatoos överallt, och min första spontana fråga var om han suttit inne- det hade han inte, men han hade spelat i punkband.
Tänk vad man kan bedra sig.
Det mest intressanta i klassen just nu är de som drar alla frågor till sig själv och sina egna livsupplevelser. Föreläsningarna tar dubbelt så lång tid..
Undrar när de ska inse att ingen lyssnar- antagligen aldrig.
Det är intressant och kul, då vårt kommande yrke till stor del handlar om att lyssna.
Ska börja lyssna på måndag.

4 comments:

Anonymous said...

Jajemen! Mitt bloggande går i vågor kan man säga, men du verkar ju kommit igång ordentligt... :) Allt är bra, läser faktiskt sociologi 2 denna vår. Riktigt skoj! Å andra sidan så har inte den underbara analysdelen börjat...

Ullton said...

Bloggande går ofta i vågor men jag har hållit på så länge att det blivit en vana nu.. Kul att du gillar sociologi fortfarande!
Analys är ju fantastiskt skoj..hehe

Anonymous said...

Ullton rules the bloggosfär, at least in our family.
Bonusdad in the canaries

Ullton said...

Kommer det spam från canarieöarna? Eller kan det vara uppvätskade svärpäron?