Thursday, December 18, 2008

nya livet

Plötsligt ska jag bli heltidsstudent, detta skrämmer mig lite.
Det som stör mig mest är att jag minskar min inkomst med cirkus 10.000 i månaden, vilket jag antar kommer att märkas.
Snickaren kommer att få äta lök och blodpudding.
Sen fick jag en liten sänka i självförtroendet, för hur ska jag våga.
Jag vet att det kommer att gå jättebra, men det blir en omställning. Plötsligt ska man ju gå i en klass igen, man ska vara trevlig och samarbetsvillig, och hur ska det gå när jag vill bestämma och styra och ställa hela tiden, får lära mig att backa lite ..igen..
Sen inser jag ju att jag inte kommer att vara junioren längre, jag är ju för gudsskull nästan medelålders. Fast de lär ju alla se nu när jag börjat få "generande" hårväxt då det börjat växa ett svart hårstrå ur en leverfläck på kinden..
Nåja det går nog bra.

2 comments:

Anonymous said...

Inte är du gammal, inte...

Kan tala om att Sampi har ett långt svart hårstrå från en leverfläck på handen som han vägrar att ta bort. Och han är bara nio år.

Du kommer att klara skolan plätt-lätt...

Jag har varit o opererat mig och läkaren frågade om jag hade någon sjuksköterska i bekantskapskretsen. Inte än sa jag!

Tompa har lovat att ta stygnen... NOT!

Ullton said...

Hej Bätty
Hudläkaren säger att det är ett friskhetstecken när det växer hår i leverfläckar, så man får väl se det som ett friskhetstecken...
Jag är ju undersköterska och har plockat en hel del stygn så det är bara att komma förbi när de ska väck!