Wednesday, December 10, 2008

IKEA

I går var mardrömmen ett faktum, jag och Snickaren skulle STOR handla på IKEA. Båda är trötta och slitna, och att trängas med människor på IKEA kan ju få ett flintroll som Lotta Engberg på dåligt humör.
Innan vi gick in sa jag till Snickaren att- Nu ska vi inte bli osams eller sura, han var bara lugn och nickade, medans jag kände panik i bröstet.
Allt gick bra och vi skrev ner varje hylla och fack, hämtningen på lagret gick också bra, förutom att jag skrivit några siffror lite otydligt och viss förvirring uppstod.
Väl hemma tänkte jag att mardrömmen skulle börja, det var kartonger överallt och i mitten stod jag och undrade vart jag skulle börja.

Snickaren öppnade på vant manér olika kartonger och på ett kilivipp hade han moterat en hylla, den andra hyllan monterades direkt ovanpå den 2 meter upp i luften. Jag tyckte att det såg ut som ett självmordsupprag, men han grejade det.
Efter ett par timmar var det över och vårt hem blir vackrare och vackrare.
Nu förstår jag varför det är så bra med en handyman, för för första gången i mitt liv insåg jag att alla skruvar i de små påsarna passade, det var bara att sätta dom på rätt plats- det är en första gång för allt.
Sist jag monterade Ikeahyllor gjorde jag det med en Juicepress och en kniv, med skruvdragare gick det lättare

No comments: