Friday, December 12, 2008

Lattemorsan

I dag när jag åkte hem med tuben hade jag sällskap av en "dramaten"vagn. Eftersom jag hade denna följeslagare kunde jag inte sitta ner, utan stod snällt och trängdes.
Vid T-centralen dök lattemorsan from h e l l upp. Hon grimaserade och matade sin redan feta unge med riskakor. Hon hade noll respekt och skek liksom hela tiden, till och med hennes barn blev rädd.
Själv stod jag där somen tant med min lilla rullväska och försökte hålla ett fromt uttryck.
Senare närjag ofrivilligt himlat med ögonen 27 gånger visar det sig att vi ska av vid samma station. Vid avstigandet kör hon på mig med vagnen, och jag vänder mig och min lilla tant vagn om och säger
- Men vad faaaan!
Hon replikerar genast
- Det är ett BARN i den här vagnen!!
JAg svarar lugnt och pekar på min dramaten vagn
- DEt är det i den här också, ett barn alltså!

Då blev hon chockad och tyst, och jag fortsatte min vandring.

No comments: