Thursday, February 01, 2007

matematik

Hur kan en öl bli till 5? Man säger att man ska ta en öl och sen går man hem med fler än så i magen?
Är det brist på karaktär?
Är det en osynlig regel?
Är det allt för trevligt sällskap?
Är det alkoholism?
Är det bara gott?
Är "en" öl ett uttryck, som folk kastar sig med utan att mena det?
Känner mig lite vilsen i denna fråga.. lurar man någon om man tar två?


Det blev hursomhelst flera öl igår, först på Pop In, ett jätte trevligt litet ölhak med en massa blandade människor, sen drig jag och I till Truskel ,(vet ej hur det stavas, men uttalas som tröskel typ.. eller nå´t)
Där var det sköj o vi dansade till klockan blev för mycket.
Nu ska jag jobba
Adjö

2 comments:

nilla said...

söndagar på pop in, söndagar! fri scen. gå o se! ibland kass, ibland förvånansvärt bra! . alltid sjuka människor. alltid trevligt

Ullton said...

Jasså det visste jag inte, men jag kan tänka mig det, för det var ovanligt många popsnören där. Nu ska jag till Framprix och köpa poulet, kul va!