Friday, February 16, 2007

Agent Ullton

Ett av kvällens uppdrag som PA (Paris Assistent) var synnerligen intressant.
Jag blir ombedd att gå till en av kvarterets lyxigare krogar och be om en flaska vin, som Mr M skulle få som provsmak.
Jag vandrar dit och funderar på hur jag ska lägga fram mitt önskemål till krögaren.
I baren möts jag av en man som jag genast vill göra barn med.. ooh vad vackra barnen skulle bli. Bartendern var ca 2 meter lång, chokladbrun och oerhört vacker.
Jag sa vad jag ville ( skriver på svenska, fast hela samtalet var på fantastisk franska)

Ullton
-Godkväll
Mannen som jag vill ha som far till mina barn
- godkväll fröken, vad kan jag stå till tjänst med?
Ullton
- Jo, jag ska hämta en flaska vin åt Mr XX
Mannen som jag vill ha som far till mina barn, (som jag nu också ser har väldigt vackra händer och synnerligen stora fötter)
-Kan du bevisa att du jobbar för Mr XX
Ullton
- Nej.
Mannen som jag nu är kär i
- Okej du får prata med min chef
Chefen kommer, och går fram till mig som om vi har känt varandra i tio år, jag får kindpussar så det står härliga till. Denna människa har jag aldrig träffat tidigare
Ullton
- Jag är här för att hämta en flaska åt Mr XX
Chefen
- Absolut fröken! varsågod!
Sen får jag fler kindpussar och även bartendern kommer ut och pussas..
Jag tar flaskan, går ut genom dörren, tänder en cigg och försöker reda ut vad som hände..
Känns som om jag borde ringa SÄPO.. flaskan ser helt normal ut.. men man vet ju aldrig..
Jag fattar som vanligt ingenting..
But that´s life when you are Mr XX`s Paris assistent
Bostadsfrågan i stockholm är nog kanske löst.. jag kan kanske bo i ett litet hus på Valdemarsudde på Djurgården.. och det ryktas om en marmordusch.

3 comments:

Anonymous said...

Tänk dig en chokladbrun duschad kropp mot en ljus marmorvägg!

Ullton said...

hahaaha

nilla said...

fyyyy fan! ;) puss!