Sunday, September 17, 2006

valfläsk och annat

HAr precis varit på valvaka på svenskakyrkan här, 2 euro för vin och tilltugg, härligt!
Har vandrat runt lite planlöst i dag vilket var väldigt skönt. Glida runt i brillor med bästa musiken i lurarna, är ett fenomenalt sätt att förlusta sig själv i Paris på. Eftersom det är söndag är ju i stortsätt hela paris stängt, så jag vandrade i Marais kvarteren (vilka är öppna), käkade en fenomenal lammkebab, och råkade snubbla över två par väldigt vackra skor som bara bad om att få bli hemburna.. svag som man är så föll jag förståsss, men lika glad är jag för det.
skriver om valet när vi vet hur det går.. men skulle redan nu kunna säga att men en stark valrörelse om fyra år, ( när vi tröttnat på borgarna) skulle nog stiliga Bodström göra sig bra som Mr Sverige, eller vad tror ni?

1 comment:

Madde (maddepladder) said...

Har precis suttit och fundrat över det där... Vem tar över nu efter Persson (nu när vi vet att han avgår)? Bodström glömde jag faktiskt helt bort i min lilla tankebana... Min gissning ligger på Margot Wallström. Vet att hon tackade nej till utrikesministerposten av den anledningen att hon ville fortsätta med sitt arbete i EU-parlamentet men kanske en ordförandepost lockar mer...? Om än icke som statsminister (skit också!!!).

Annars har jag inte så många fler gissningar... Vad har vi för folk där bland dom vackert röda egentligen? Känns som det måste till nåt nytt och fräscht iaf. Vi får väl se vad det blir av det helt enkelt. Får se hur det blir att vänja sig vid blått styre först och främst...