Tuesday, September 26, 2006

Bananas

För ett par månader sen hade jag allt klart för mig, jag gör lätt så, dvs översikts planerar ca 40 år framåt. Men tänk jag kanske dör i morgon? fick den känslan förut idag.. tänk om jag dör i morgon? Eller tänk om jag sviker min planering? tänk om jag inte gör vad folk nu förväntar att jag ska göra, tänk om jag ballar ur och drar till madrid med en japan?.. tänk om..
är lite kluven just nu... har inte lust att planera något, har liksom bara lust att leva lite.. utan att tänka eller vara särskillt akademiskt duktig... Har alltid trott att jag var sådan nämligen.. kanske är jag inte det?
Mor och far frukta inte! det kommer att bli folk av mig.. men kanske senare än väntat
KÄRLEK!

3 comments:

nilla said...

men ullton, du är ju rädd för japaner!

Anonymous said...

Det är det en svindlande känsla att imorgon kunna göra något helt oväntat, alldeles spontant. Jag tror själv att det är det som får mig att överleva. Inga bundna kontrakt, samla ihop sina pinaler och sticka imorgon. Att verkligen göra slag i saken kan vara ett stort steg och ibland bra, ibland dåligt på lång sikt, men har man gjort det en gång så är det svårt att släppa tanken.
Det är min frihet. Det gäller att skapa sina möjligheter och att se till att kunna fånga dom när när dom kommer.

Ullton said...

- Nilla man måste ju utsätta sig för sina rädslor, därför ska jag dra med en Japan.
- Anonym.. vem du än är så har du nog ganska rätt.. men man måste vara lite aktsam med sina rötter.. så man inte drar upp dom för ofta.