Thursday, September 07, 2006

hela världen i en vagn

Åkte ner till 5 arr förut, skulle ta ett glas med några vänner. På vägen dit åkte jag först Linje två, sen på Ettan, för att sedan ta två stationer på sjuans linje. När jag stod där och svettades med lite Slayer i lurarna insåg jag att just där just då träffade jag nästan en representant från varje världsdel. När man tänker efter händer ju detta på Spånkan i Norrköping också.. men det är annorlunda här, mer folk mer intensivt. Dofter, eller snarare lukter blandas, man andas samma luft som uteliggaren som sitter brevid i vagnen och röker, vid nästa stopp kommer ett gäng glada transor in, allt är okej, ingen bryr sig om något, alla är välkomna..
Alla måste vi åka Metro

4 comments:

Anonymous said...

Vad härligt det låter! Jag vill oxå åka metro, i stället får jag nöja med den gamla vanliga gula spånkan! Nu ska jag gå och redovisa min sexologi rapport.
Saknar dig massvis!!! Tusen kramar från Alexandra

Ullton said...

Sexologi låter ju inte heller så dumt?! Är det några läkarsnyggingar??? hoppas det..
Saknar dig också!!! Har ni skype? då kan vi sju snacka gratis. Masssor kramar

Anonymous said...

Slayer? Gillar du nya? fin som snus! :) Jag vill också åka metro...

Ullton said...

Sixandsevens. Jag har inte fixat nya, vill ha ny poesi! Metromys i Parisvärme är fantastiskt.

seventyonecarlo. Du behövde antagligen din sömn.. det gör vi alla ibland,, MEn 6 timmar??! bakis eller?