Thursday, July 27, 2006

på barrikaderna!

Jag hade förberett mig hela natten.. JAg skulle snacka ner kommuntanterna på lönekontoret, så de skulle be på sina bara knän om nåd, och sedan kasta pengar på mig helt ohämmat. Men till mitt stora förtret satt pengarna på kontot i morse..
Jag
hade
eldat
upp
mig
för
ingenting..
Det kan vara så att jag har för lite att göra.. Fast egentligen har jag massor att göra..
Hursomhelst kom jag på en brilliant idé som kan ge mig nobelpriset i ekonomi..
- om det tar 4 bankdagar för kommunen att ändra felaktiga löner, varför skickar de inte ut löne specarna 4 dagar innan lönen kommer?! på så vis kan man ju i lugn och ro hinna fixa allt som blir fel..
Eller är det så att de på lönekontoret behöver den adrenalinrush som tillkommer när jobbigt förbannade semestervikarier ringer och härjar?! Vem vet kanske är det deras höjdpunkt.. då kommuntanterna känner att de verkligen finns och lever?!
Herreguud om jag klagar nu hur ska det då bli när jag blir pesionääär.?? den som lever kan ju läsa mina insändare då!
Kram i värmen

1 comment:

Lina said...

Hej!
Jo, det stämmer nog det, fast sen är vi ju släkt med, kanske beror på det? :P Jag borde åka utomlands, verkar väldigtt trevligt :D men jag har lite kvar här att göra. (ett gymnasieår tex) Sen kan jag alltid trösta mig med att jag faktiskt inte träffat alla människor i lkpg än och att the rock bar kommer att öppna igen (snaaart hoppas jag!) Kramar