Wednesday, July 26, 2006

Getingstick o lönebesked!

Igår fick jag ett getinstick på överarmen.. idag är min triceps dubbelt så stor! Och aj va ont det gör.
Idag fick jag mitt lönebesked, Först blev jag glad, jag trodde jag fått ut över 29000, men en nolla fattades. Ringer lönekontoret i Sveriges faktiskt sämsta kommun, Pling plong under semestern har vi lunch i ca 7 timmar.... säger en glad inspelad telefonröst.. Efter mycket om och men kommer jag till en mänsklig varelse.. Jag berättar mitt problem och hon utbristr lite skojfriskt
klämkäck kommuntant
- men hoppsan di jar ju bara fått betalt för 1,45 timmar! mmmm sa jag..
surmulen ullton
- men då vet ni problemet så det är bara räkna om så får jag väl mina pengar som vanligt i morgon? (evig optimist)
Fortfarande klämkäck kommuntant
- Neeeej det tar 4 bankdagar.. så du har din lön tisdag nästa vecka! fortfarande med samma glättiga röst!
jag börjar se rött och detta må ha framgått i telefonen..
-Då kommer jag ner och hämtar en check i morgon! Jag behöver mina pengar! Jag har en massa utgifter som går imorgon!
Inte lika klämkäck längre
-ehhhh
ullton, nu stark i sitt vansinne!
Jag utgår ifrån att pengarna sitter på kontot i morgon förmiddag..
tanten
Ja vi får väl gå till banken och sätta in dom där..
ullton
ja det får ni!
tanten
Då ringer jag dig om det blir några problem
ullton
ja gör det.
tanten
oki hej
ullton
okej hej..
Jag tror inte jag har mina pengar i morgon.. jag får lön från världens sämsta kommun..
suck

No comments: