Monday, June 08, 2009

Sista eldprovet

I lördags hade Snickarens familj stor kusinträff. Vi skulle åka kl 11.00 och redan dagarna innan var det oklart hur resan skulle gå till och vem som skulle åka med vem. Efter mycket om och men kom vi i väg efter att ha väntat på vår parkering i en timme.
Resan ner gick mycket bra och jag, Snickaren, Svärmor åkte med Snickarens tvilling i hennes svarta räserbil.

Väl nere ska rum delas ut, dock fanns det inte tillräckligt med rum, och vem skulle sova med vem? och var ska den hemliga gästen G sova?

Det bäddades och fixades och vi var sena, när vi äntligen kommit i ordning och skulle ner till festplatsen där alla väntade på oss, hörde jag någon säga: G bil brinner! kom tillbaka. Men jag vägrade, jag greppade en barnvagn med tillhörande barn och gick till festen.
Sen började allt gå bra och bilen brann inte så farligt, och skulle den börja brinna värre ville G att det skulle stå "Kremerades i stillhet" i dödsannonsen.

Som ni vet tar jag alla chanser att bli gift, och har nu planerat in ett dubbelbröllop nästa sommar. Snickarens morbror är nämligen prälle, och Snickarens ena kusin lever i synd som sambo precis som vi.
Sagt och gjort, kusinen kunde tänka sig bröllop om prällen hade Elvis kostym, jag kollade detta med prästen vid väl valt tillfälle och han gick med på det hela.
Dock var det lite svårt att återkoppla och förankra mina planer vid frukosten då alla löften verkat fallit i glömska.

Så vi får se hur det blir med den saken.

Som ni förstår var det en hejdundrande fest, och hur lång tid det tog för oss att komma därifrån på grund av en massa hemliga uppdrag tänker jag inte ta upp här, det är utagerat så att säga.

1 comment:

Bätty said...

Jag är ditt vittne. Alla sa ja - så du ska nog bli gift ska du se. Fast du kanske borde tänka en eller två gånger - efter den stora släktträffen, =)

Fast, I´m one your side, baby!

Puss