Tuesday, June 09, 2009

Politik??

Satt och tittade på morgon TV, de hade bjudit in ssu och muf ledaren, då de skulle få berätta varför dom inte kunnat plocka några unga människors röster i EP valet. Med var också SVT:s data snubbe som drivit valvaka på nätet.
Det var så pinsamt att se. Muf killen bad bara om ursäkt och sa (Jag citerar):Att dom hade ett sjukt dåligt resultat. Jag bara väntade på att ssuaren skulle säga att valresultatet var fett pinsamt.
Dessa människor vill att jag ska lyssna på dem, speciellt sossen då de ville nå de unga stockholmarna. Ssuaren ville att just jag skulle förstå att Sossarna var det moderna alternativet, samt att det inte är kontroversiellt att rösta på dom.
Jag störde mig lite på att det skulle vara kontroversiellt att rösta på Sossarna? Det är det väl inte? Att rösta på sverigedemokraterna är kontroversiellt, med Sossarna?
Fattar inte någonting.
Muf pojken gick liksom spårlöst förbi, för honom blev jag inte ens arg på.
Men Jytte Guteland gjorde ett så osympatiskt intryck att jag inte vet vad jag ska säga.
Jag är den röda bankdirektörens röda dotter, men Mona och Jytte kommer inte att övertyga några unga Stockholmare inför nästa val.
Var så säkra.

5 comments:

Bätty said...

Vår eu-val-röstning gick ju inte precis hem... Fast vad gör väl det?
Mitt största problem är att förmodligen så kryssas Fru Corazza Bildt in - och det stör mig!

Anonymous said...

när ska du bli vårsminister egentligen o styra upp verksamheten i de partipolitiska leden!?

Anonymous said...

vårdminister menade jag ju....

Anonymous said...

Ja hur ska man nu begripa allt? Benny, lappricka pappricka och jag tycker att Gudrun är helt OK, men inga valsedlar fanns. Marit, Krakel Spektakel, är ju en säker kvinna och hon visste jag skulle vinna, så nu blev de, kusin vitamin, en karl, duktig och redig med ett kryss från mig och de grönas bästa puddingpastej

Ullton said...

Kanske blir jag landstings politiker och då skulle min första åtgärd vara att aveckla mig själv.