Friday, June 12, 2009

Att rensa

När jag och snickaren flyttade i julas gjorde jag en stor rensning av min garderob. Detta gjorde jag till viss del för att demonstrera för Snickaren att det är okej att slänga vissa saker, men behöver inte spara allt.
Inte för att han tog efter, han har fortfarande 34 fotbollströjor fyllda med nostalgi i garderoben samt en ölflaska som det står Mustasch på i hyllan.
Jag därimot slängde allt jag inte använt på ett tag, som sagt flyttade vi på vintern vilket ledde till att jag slängde alla mina sommarkläder... eftersom jag inte brukat dessa på ett tag.
Konstigt när man kommer i rensar tagen, all logik försvinner.
Det är ju liksom klart att man inte använder sommar kjolar när adventsljusen brinner som klarast.
Som tur är har snickaren en tvilling som gillar affärer, så nu har jag kläder för sommar väder och en synnerligen tom plånka.
Ute ösregnar det och är 10 grader varmt.
Tur att jag inte rensade ut mina vinterkläder.

No comments: