Monday, May 26, 2008

vi måste bygga ut!

På grund av vissa organisationsmissar, har min arbetsgivare glömt att ge oss timmisar löneförhöjning, facket har inte reagerat eftersom dom inte visste att de skulle förhandla åt oss..
Tur att man inte är med i facket! 600 spänn i höjning bara där!
Efter att ha jagat ledningen ett tag har jag nu fått igenom min rätt och jag kommer att få 300 kr extra i månaden
HOHO så nu tjänar jag 106 kr i timmen i stället för 104!
Jag vet inte var jag ska göra av alla dessa pengar? Jag tror att snickaren måste bygga ett extar rum.
Idag känner jag mig så motiverad att gå till jobbet och göra det där lilla extra för att de boende ska ha det bra. JAg känner att jag verkligen får betalt för att jag åker till jobbet på 10 minuters varsel, samt att jag känner att jag nu får betalt för den kompetens jag besitter!
Det är underbart att jobba!

No comments: